Co jsme zažili

Dýňové odpoledne v MŠ 17.10.2023

Úterní odpoledne v MŠ patřilo dětem, rodičům a dýním. Rodiče pilně pracovali, děti dokreslovaly a výsledkem byly nádherné dýně, které jsou vystaveny před školkou. Každé ráno jsou dýně rozsvíceny a zdobí naši školku. Celé odpoledne bylo ukončené pohoštěním na zahradě MŠ.

Solná jeskyně (Berušky) 12.10.2023

Ve čtvrtek opět Berušky navštívily solnou jeskyni. Děti se už nemohly dočkat. Příjemná relaxace při tiché hudbě. Opět jsme byli všichni důkladně prosoleni.

Knihovna – předškoláci 11.10.2023

Ve středu se byli předškoláci podívat v knihovně v Kuklenách. Paní knihovnice si pro děti připravila pohádku „Kocour v botách“ a spoustu úkolů a hádanek. Na závěr si děti mohly oblíbené knížky prohlédnout. Procházka zpět do Svobodných Dvorů, byla krásným ukončením velmi příjemného dopoledne.

Solná jeskyně (Motýlci) 5.10.2023

Ve čtvrtek byli Motýlci na druhé návštěvě v solné jeskyni. Po výborné svačince budovali chlapci solné hrady a děvčata vařila slané dobroty.

Solná jeskyně (Berušky) 21.9.2023

Ve čtvrtek jsme s dětmi poprvé vyrazili do solné jeskyně. Děti se velmi těšily. Nikdo nezapomněl batůžek se svačinkou, pitím a převlečením. Děti strávily krásné dopoledne v solné jeskyni. Plné zážitků jsme se vraceli do školky.

Vánoční výlet – zámek Potštejn 8.12.2021

V předvánočním čase jsme se vydali na výlet na zámek Potštejn. Děti si vyslechly betlémský příběh, který se odehrával v prostorách zámecké expozice. Příběhem provázel chlapeček Honzík, který se společně s andělem Arielem vydal na dalekou cestu přes lesy, Nazareth, dobové tržiště až do Betléma, aby spatřil narození Ježíška. Cestou potkal i tři krále, kteří mu sdělili, jaké dary Ježíškovi nesou. Honzík chtěl s dětmi také přinést dárek a společně se rozhodli pro písničku – vánoční koledu. V městě Betlémě nakonec Honzík s dětmi spatřili Marii, Josefa i malého Ježíška.
Po vánočním příběhu děti směly jít do útulné cukrárny, kde si vypily čaj a snědly domácí cukroví. Před odjezdem jsme si ještě stačili prohlédnout vánoční výstavu betlémů a pohádkových bytostí. 🙂

Čertovská školka 3.12.2021

Na Mikuláše se naše školka proměnila v školku čertovskou. Děti přišly v kostýmech čertíků, andílků i Mikuláše. Soutěžily o nejlepší čertí škleb, poletovaly po třídě, tančily čertovské variace, skákaly přes oheň a házely bramborou či zlaťáky do kotle. Dohlížel na ně pekelný dozor – čertice Alenka, pekelnice Monča a ďáblice Hanča… a samozřejmě i dozor z nebe – svatá Hanička. Děti za úspěšné absolvování čertovské školky získaly výuční čertovský list. Nechyběla ani tradiční nadílka od Mikuláše pro hodné dětičky 🙂

Výtvarná soutěž “ Duhový svět“ 25.2.2021

Pro letošní školní rok 2020/21 jsme vyhlásili na podzim celoroční téma Duhový svět. S tím je spjata výtvarná soutěž, kdy děti a rodiče tvoří originální krásné výrobky bez omezených možností fantazie, které pak ve školce soutěží.

Stejně tak i letos se nám sešly nádherné výrobky, které můžete prohlédnout ve fotogalerii. Moc děkujeme rodičům a dětem za zapojení. Všichni jsme si užili krásnou několikatýdenní výzdobu MŠ, kdy jste hlasovali pro své favority.
V Karnevalovém týdnu nás čekalo slavnostní vyhlášení, kdy se umístil na
1.místě – Martínek a Verunka Landovi
2.místo – Izabelka Pazderková
3.místo – Martínek Rambousek
4.místo – všechny ostatní zůčastněné děti

Všem moc gratulujeme a děkujeme za účast

Karnevalový týden 22.-26.2.2021

Tradiční  Karnevalový týden jsme si letos užili. Každý den byl tématicky rozdělený a proto jsme se měli na co těšit.

Pondělí nás čekal Pruhovaný den – všechny děti i paní učitelky přišly v pruhovaném. Děti pracovaly na stanovištích, povídali jsme si o Masopustu, o maskách, vyzkoušeli si klibnu, procvičovali prostorové pojmy v průvodu a jiné činnosti.
Úterý byl zábavný Kloboukový den –  to se sešlo zajímavých klobouků… myslivecký, slamák, třpitivý, kšiltovka, buřinka, kovbojský, čarodějnický, gentlmanský, policejní….byla to pěkná podívaná . Modelovali jsme masopustní jitrnice, učili se novou báseň, shlédli  Chaloupku na vršku Jak se slaví Masopust a hráli hry s klobouky.
Ve středu jsme se už těšili na Velký karneval. Přišlo mnoho úžasných masek, které se nám představily , hráli jsem karnevalové hry a soutěžili. Zatančili jsme si i zazpívali v karnevalovém průvodu i zahráli na Orffovy nástroje.
Čtvrtek byl den Barevný – tentokrát modrý – všichni dnes přišli v modrém, povídali jsme si o této barvě a vyráběli dárek, který si děti odnesly domů. Někteří  přívěšek na klíče pro maminku, jiní zdobenou škrabošku.
Pátek byl dnem lenivým a proto se jmenuje Pyžamový – kdo se dnes do školky ráno nepřevlékl, neudělal chybu. Všichni jsme se sešli v pyžamkách a nočních košilích. Trochu jsme po ránu lenošili, dívali se na pohádky. Aby toho lenošení nebylo moc, tak jsme si raději zacvičili , zazpívali a vypracovali pracovní list. Poté jsme šli na dlouhou procházku, abychom načerpali energii na nadcházející víkend.

Zábavné ateliéry 10.2.2021

Dnešní „zábavné ateliéry“ se nesly v duchu blížícího se svátku Valentýna – tudíž byly pojaty jako vyjádření dětí svým rodičům, nebo i babičkám či dědečkům, jak moc je máme rády. Děti vyráběly hezké obrázky, které si nesly domů jako dárek.

Knížkový a Kostičkový den 5.2.2021

Dnešní den se nesl v duchu KNIH a KOSTIČEK. Jelikož jsou knihovny zavřené, předškoláci si v Knížkové dny přinesou svou vlastní knihu, kterou představí ostatním kamarádům. Povídáme si o názvu knihy, někteří znají i autora, někdo vypráví děj, jiný mluví o hlavním hrdinovi, další ukazuje obrázky, pěkné jsou knížky, které už těšily rodiče a stále jsou oblíbené u dětských čtenářů.
Mladší děti se vrhly do role stavitelů, architektů, pomocníků a konstruovaly věže, mosty, hrady, pyramidy, tunely, města apod.

Vánoční den ve školce 18.12.2020

Slavností předvánoční atmosféru jsme si nachystali  s dětmi v pátek před vánočními prázdninami. Pochutnali jsme si u slavnostní tabule na  vánočním cukroví a bramborovém salátu a ve třídě na nás čekalo překvapení. Ježíšek nám letos nadělil kromě hraček především sportovní pomůcky, na které se moc těšíme na jaro na zahradu.

Divadelní představení O řepě

Dnes 6. října k nám do školky přijelo maňáskové divadlo Ludmily Frištenské. Děti s kamarádem kašpárkem shlédly pohádku „O veliké řepě“.  Netřeba  tento oblíbený příběh představovat, snad jen, že ho provázely  veselé písničky, děti si osvojovaly posloupnost děje a utvrzovaly pojmy první, poslední, před, za.

EXKURZE – Naučná stezka Hořiněvským lesem

Ve středu 7. října jsme  zažili krásný výlet v nedalekém okolí. Jeli jsme objednaným autobusem, v cíli na nás čekali moc milí přírodovědní instruktoři Terezka a  Michal.  Naučná trasa nás vedla lesem – po lesních stezkách i mimo cesty, kde jsme poznávali různé druhy hmyzu, broučků, lesních škůdců, obojživelníků, také určovali druhy stromů a živočichů obývajících les a jejich stopy.
Vůbec nám nevadila bahnitá cesta, hodina a půl chůze utekla jako nic. Našli jsme i nového kamaráda – kočičku, která nás provázela od začátku až do cíle. Exkurze se všem líbila a plni zážitků jsme se vrátili do školky.

Malá technická univerzita

Ve čtvrtek 24. 9. se předškolní děti v rámci nespavého režimu seznámily s paní lektorkou z Malé Technické Univerzity.

Během první lekce ,, Malý stavitel´´se učily poznávat označení budov (lékárnu, nemocnici, policii a další).

Podle návodu stavěly silnice ve městě, do kterých doplnily domy postavené z kostiček lego duplo. Postavené město jménem ,,BLUE´´zakreslily do mapy. Dozvěděly se také kdo je to kartograf a jak vypadají různé druhy map a jak se v nich orientovat (co jsou lesy, cesty, domy, …).

Pokusy s barvičkami

V rámci tématu “ Duhový svět-barvy“ si děti vyzkoušely míchání temperových berev i nejrůznější barevné pokusy. ( více fotografií v Galerii)

Jogohrátky

Dnes 21. září k nám do školky zavítaly Jogohrátky. Děti se rozdělily na mladší a předškoláky, aby si lekci pořádně užily dle schopností – možností svého věku.
Vzájemně se představily, cvikem předvedly, jak se dnes cítí a už se balily na výlet. Než vyrazily, šly do ovocného sadu, kde sklízely jablíčka a moštovaly na cestu džus. Na výletě musely překonávat překážky, když potkaly kočku. Kočičce kručelo v bříšku, potřebovala se hodně protáhnout a běžet hledat myši. Poté děti našly hada. Na své výletní cestě dál narazily na provazochodce.  Jakmile se s ním seznámily, střetly se s velkým psem. Už už šly dál a cestu jim zkřížila zatoulaná žirafa ze ZOO.  Když se blížily k rybníčku, vyskočila na ně žába. Na mýtince výletníci zahlédli zajíce. Šly dál a cestu jim zkřížil velký kámen. Najednou objevily na louce rybníček, který byl zasypán pylem z květin a tak pomáhaly včeličkám vysypaný pyl sesbírat. Když po lávce přebrodily rybník, přešly lávky a z celé té únavy usnuly. Aby se nevrátily domů od pylu, musely se očistit. Celý příběh si děti „procvičily“-protahovaly tělo a seznamovaly se s prvky jógy.  Na rozloučenou děti zacinkaly na činelky a rozloučily se s těšením na další setkání.